display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:25 به مدت 15 دقیقه

در «فصل اول» 19 آذر به ساز و كارهای مورد نیاز برای تقویت فرهنگ پژوهش در مدارس پرداخته شد.

حس كنجكاوی و حقیقت جویی امری فطری است كه در نهاد تك تك اعضای سالم نونهالان جامعه به ودیعت نهاده شده است و باید با فراهم آوردن شرایط مناسب به تدریج فعالیت یابد. بدیهی است این استعداد ذاتی اول باید در محیط خانواده و آموزشگاه بروز یابد و شكوفا شود و سپس در محیط‌های سایر نهادهای اجتماعی نشو و نما كند. اما در دنیای امروز نقش نظام آموزشی به دلیل تحولات اقتصادی، علمی، فنی در این زمینه چشمگیرتر از سایر نهادهاست.

نقش نظام آموزشی از آن جهت حائز اهمیت است كه از قلمرو و دامنه‌ی شمول بسیار گسترده‌ای برخوردار است و مدت زمان نسبتا زیادی از اوقات مفید اعضای جامعه مشتمل بر نو نهالان و كودكان و نوجوانان و جوانان را در بر می‌‌گیرد. البته نظام آموزشی صرفاً دربرگیرنده‌ی دانش آموزان و معلمان و مدیران مدارس نیست، بلكه ساختار سازمانی و بستری كه این‌ گونه افراد در آن كار می‌كنند و قوانین و سیاست‌هایی كه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند نیز باید مد نظر باشد.

پژوهش و نو آوری در جامعه‌ای توسعه پیدا می‌كند كه نظام آموزشی و فرهنگی، زمینه و بستر مناسبی برای آن را تدارك دیده باشد. بنابراین تحقیق را می‌توان در كنار آموزش یكی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش دانست كه باید مورد توجه قرار گیرد و به نظر می‌رسد كه مدارس و معلمان در این میان وظیفه‌ی بسیار مهم و حساسی دارند كه می توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی روح و انگیزه‌ی تحقیق و روش‌های درست پژوهش را در میان دانش آموزان نهادینه كنند.

در «فصل اول» 19 آذر به ساز و كارهای مورد نیاز جهت گسترش و تقویت فرهنگ پژوهش در مدارس پرداختیم. كارشناسان این برنامه دكتر محسن باهو، مشاور معاون وزیر سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بودند.

عوامل برنامه هم عبارت بودند از:
نویسنده و تهیه كننده: مرسده بابایی
هماهنگی: فرزاد محمدی
گزارشگر: شیما شیرازی
گوینده: هستی دخت توكل

شما می‌توانید برای شنیدن این برنامه به سایت رادیو جوان قسمت آرشیو برنامه‌ها مراجعه كنید. «فصل اول» را شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:25 تا 11:35 از رادیوجوان بشنوید.

مرتبط با این خبر

  • مهارتهای ابتدایی برای ارتباط موثر با مشتری

  • «فصل اول» و منافع مشتری

  • «فصل اول» و رابطۀ خوب با مشتری

  • تملك ایده توسط صاحبان كار

  • «فصل اول و محدودۀ ساخت و توزیع برای رقابت در كسب‌و‌كار

  • «فصل اول» و محدوده‌ها و جغرافیای بازار فروش

  • «فصل اول» و محدوده‌های رقابتی و رسالت كسب و كار

  • فصل اول و وضعیت كسب و كار

  • ارزیابی تهدیدهای كسب و كار

  • «فصل اول»