display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:25 به مدت 15 دقیقه

برای حفظ و حراست از حرمت و ارزش و استحكام خانواده های ایرانی جای چه برنامه ها و سیاستهایی خالی است؟ این پرسش "برنامه فصل اول" 18تیرماه بود كه اسماعیلی كارشناس برنامه به آن پاسخ داد.مارا در آرشیو دنبال كنید.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای رادیو جوان؛برای حفظ و حراست از حرمت و ارزش و استحكام خانواده های ایرانی جای چه برنامه ها و سیاستهایی خالی است؟ این پرسش "برنامه فصل اول" 18تیرماه بود كه اسماعیلی كارشناس برنامه به آن پاسخ داد.

تربیت فرزند و كارآمد كردن اعضای خانواده بهترین خدمتی است كه خانواده به جامعه ارائه می دهد. خانواده به فرزند می‌آموزد كه چگونه ارتباط برقرار كند، هماهنگی كند، تأثیر بگذارد و تأثیر بپذیرد. خانواده به فرزند می‌آموزد كه چگونه ارتباط برقرار كرده و در ضمن آن، ارزشها و میراث فرهنگی و اجتماعی را به نسل آینده منتقل كند.

خانواده، حلقه واسط فرد و جامعه تلقی می شود و نقش اساسی و بی بدیلی در پیوند فرد و جامعه دارد. توجه به نقش مهم و كارآمد خانواده در هستی اجتماعی و تربیت فرهنگی، سیاستگذاران و برنامه ریزان را موظف كرده است تا كلیه اقداماتشان را بر محور ارتقای سطح سلامت و استحكام خانواده قرار دهند.

اتخاذ سیاستهای واقع گرایانه و بهینه، در شرایط بحرانی خانواده در دنیای امروز و طراحی برنامههای مناسب جهت اجرای سیاستهای مصوب، یك نیاز و ضرورت اساسی است.

سیاست اجتماعی،اصطلاحی است برای توضیح اقداماتی كه به رشد بهینة زندگی انسانها كمك میكند و نیز مفهومی برای پژوهشگران این حوزه است تا مطالعات علمی خود را حول این اقدامات سامان دهند.

این نوع تعریف از سیاست اجتماعی، هم بعد آموزشی و هم وجه كلان و كاربردی آن را مد نظر دارد. در برخی تعاریف از سیاست اجتماعی، این واژه معطوف به برنامههای اجرائی مربوط به رفاه اجتماعی بوده است؛ اما با توجه به تعاریف مختلف از رفاه و سیاست اجتماعی و نیز با عنایت به ماهیت این مفاهیم كه به شدت در امتزاج با یكدیگر است؛ این ایده، گرچه بخشی از واقعیت است اما تمامی آن نیست.

انتهای پیام/

مرتبط با این خبر

  • مهارتهای ابتدایی برای ارتباط موثر با مشتری

  • «فصل اول» و منافع مشتری

  • «فصل اول» و رابطۀ خوب با مشتری

  • تملك ایده توسط صاحبان كار

  • «فصل اول و محدودۀ ساخت و توزیع برای رقابت در كسب‌و‌كار

  • «فصل اول» و محدوده‌ها و جغرافیای بازار فروش

  • «فصل اول» و محدوده‌های رقابتی و رسالت كسب و كار

  • فصل اول و وضعیت كسب و كار

  • ارزیابی تهدیدهای كسب و كار

  • «فصل اول»