display result search
مدیران شبكه رادیو جوان رسانه ملی با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان اداره كل روابط عمومی سازمان ( 162 ) بیواسطه با مخاطبان خود گفت و گو كردند.
امور ارتباط با مخاطبان (162) ، این هفته میزبان مدیران رادیو جوان بود.
علیرضا مقصودی، مدیر شبكه؛ مهدی شاهرضایی، مشاور مدیر شبكه در كنار علیرضا محمدنیا، مدیر گروه جوان و اندیشه؛ مسعود رنجبر، مدیر گروه جوان و تفریحات؛ عباس رجب سلمانی، مدیر گروه جوان و جامعه؛ زهرا یساقی، مدیر گروه جوان و دانش ، به فراخور مسئولیتشان در شبكه، مشتاقانه به مدت یك ساعت پای حرفهای مخاطبانشان نشستند و پس از آن با حضور در نشست خبری از برنامهها و راهبردهای رادیو جوان سخن گفتند.
مخاطبانی وفادار
علیرضا مقصودی، مدیر شبكه رادیویی جوان با اشاره به استقبال مخاطبان رادیو جوان از این گفتوگو بیواسطه گفت: مخاطبان ما چنان با اشتیاق درباره برنامههای رادیو نظر میدادند كه حس میكردم آنها از من دلسوزتر و دغدغهمندتر هستند.
وی یكی از مهمترین ویژگیهای مخاطبان این شبكه را برقراری رابطه صمیمانه با این شبكه رادیویی دانست و گفت: شبكه رادیویی جوان به صورت 24 ساعته در حال تولید و پخش برنامههای شنیدنی مطابق با سلیقه و نیاز مخاطبان جوان خود است و اكنون میبینیم كه شنوندگان ما به قدری با برنامهسازان و مجریان شبكه صمیمی هستند كه با لحنی خودمانی آنها را خطاب میكنند.
مدیر رادیو جوان افزود: این اتفاق كه منحصر به این شبكه رادیویی است، نتیجه تعامل میان مخاطب و این شبكه و همدلی میان برنامه ساز و شنوندهاش است و نشان میدهد ما جزئی از زندگی شنوندگانمان شدهایم.
حبیبی با اشاره به استقبال مخاطبان از برنامههای صبحگاهی افزود: برنامه «جوان ایرانی سلام»، یكی از پرمخاطبترین برنامههای این شبكه است . همچنین برنامههای عصرگاهی و شبانگاهی هم مخاطبان خود را دارد.
وی افزود: در میان شنوندگانی كه امروز با ما صحبت كردند جوانی بود كه شنونده پروپاقرص این شبكه بود و پیشنهاد داد با رصد برنامهها میتواند نقطه نظراتش را با ما درمیان بگذارد. این همكاری به نوعی مانند كاری است كه ما در طرح و برنامه میكنیم.
مدیر رادیو جوان با اشاره به تأثیر شبكههای اجتماعی و حضور پادكستها افزود: تلاش میكنیم در این مسیر از قدرت و قابلیت رسانههای تصویری از جمله رادیو نما، فضای مجازی و حتی رسانههای مكتوب غافل نشویم. آنچه در رادیو جوان اهمیت دارد، توجه به ذائقهها و احترام به نیازهای جوانان است كه باهدف جذب حداكثری آنان صورت میگیرد و همواره تلاش كردیم دغدغههای آنان را در شبكههای اجتماعی نیز بشنویم و خواستهها و سلایق مخاطبان را در همین فضا پاسخ دهیم.
در تدارك جشنواره جوانه
مهدی شاهرضایی، مشاور مدیر شبكه نیز با اشاره به اهمیت حفظ برندها و سرمایههای رادیو جوان گفت: رادیو جوان از ابتدا نه تنها افراد شاخص را با خود همراه كرد بلكه بستری برای پرورش مجریان و برنامهسازان رادیو بود و بسیاری از گویندگان و مجریان موفق در سیما كارشان را از رادیو جوان شروع كردند.
وی با اشاره به اقدامات خانه جوان و باشگاه رادیو جوان برای جذب استعدادهای نو گفت: خانه جوان و باشگاه رادیو جوان دو محفلی بودند كه راه ورود به رادیو جوان را برای شنوندگان هموار میكردند و اكنون نیز از این طریق با نوجوانان و جوانانی در ارتباط هستیم كه به صورت حرفهای كار میكنند و علاقهمند به ورود به رادیو هستند.
شاهرضایی گفت: وظیفه رادیو جوان این است كه نیروهای جوان و مستعد را جذب كند و به شبكههای تلویزیونی دیگر معرفی كند. البته رادیو جوان با كارهای میدانی نظیر «میدان امام حسین (ع)» و «جشن غدیر» كه به شكل استودیوهای سیار در سطح شهر است فضا را برای جذب علاقهمندان فراهم میكند و در كنار این حركتهای میدانی خانه جوان نیز با استقبال از مخاطب هدف و ا در اختیار دادن فرمهای مخصوص ثبتنام از آنها برای آزمون گویندگی دعوت میكند.
مشاور مدیر شبكه از راهاندازی جشنواره جوانه در آینده نزدیك خبر داد و گفت: سعی ما براین بود این جشنواره را كه سالهای سال بستری مناسب برای ورود صداها و استعدادهای نو بود، ادامه دهیم اما به دلیل ایجاد كرونا این اتفاق به تعویق افتاد و قرار است به زودی این جشنواره از سرگرفته شود.
وی افزود: این جشنواره در زمان خود توانست تأثیر زیادی روی جذب برنامهسازان رادیو بگذارد و امسال هم در جشنواره مستند رادیو (پژواك)، جز برگزیدگان برترینهای این جشنواره بود.
پویشها برای همراهی با مخاطب
علیرضا محمدنیا، مدیر گروه جوان و اندیشه كه سالها تهیهكننده رادیو بوده است، نیز درباره برنامههای این گروه گفت: گروه جوان و اندیشه توانسته مخاطبان خود را به خوبی همراه خود كند. این گروه پیش از این حال و هوای معارفی داشت اما اكنون فضای گستردهتری را در این گروه ترسیم كردهایم.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم با مخاطب گفت: تلاش كردیم كمی از فضای استودیو فاصله بگیریم و حضور ما در برنامه «به عشق علی» كه در روز غدیرخم در خیابان ولیعصر برگزار میشود به این تعامل و همراهی با مخاطب كمك خواهد كرد.
محمدنیا برگزاری پویشهای مختلف را بخشی از روش های همراهی با مخاطب دانست و گفت: تلاش میكنیم در مناسبتهای مختلف مخاطب را با خود همراه كنیم. به طور مثال ماه گذشته برنامه «من به تو نزدیكم» به پویش بیان خاطره از زمان رحلت امام خمینی (ره) اختصاص داشت.
سرگرمی لازمه جوانیست
مسعود رنجبر، مدیر گروه جوان و تفریحات نیز در پاسخ به این پرسش كه برای تابستان امسال چه تدارك دیدهاید گفت: هدف ما سرگرم كردن مخاطب است و البته در این مسیر سعی كردیم سلیقه مخاطب را درنظر بگیریم.
وی افزود: در كنار برنامههای «جوان ایرانی سلام»، «اینجا شب نیست»، «جیك و پیك» و «جمعمون جمعه»، برنامه «بازیباز » را هم روی آنتن میفرستیم كه یكی از برنامههای پرمخاطب این شبكه است. در این برنامه برای اولین بار مخاطبان رادیو در یك مسابقه به صورت زنده، از طریق نرم افزار تلفن همراه در مسابقه شركت میكنند.
به گفته رنجبر، برنامه « با تو حالم خوبه» هم یك قرار خودمونی و دوستانه در حرم امام رضا (ع) است كه مخاطبان بسیاری را جذب كرده است.
نگاه مطالبهگر
عباس رجب سلمانی، مدیر گروه جوان وجامعه؛ نیز با اشاره به مطالبات جوانان گفت: ما با نسل مطالبهگری روبرو هستیم و تلاش كردیم در برنامه «جوان ایرانی سلام» كه برنامه صبحگاهی ماست همراه با مخاطبان مطالبات آنها را از مسئولین پیگیری كنیم. موضوعاتی مانند ازدواج، اشتغال، تحصیل و ... از دغدغههای ما در این برنامه است.
وی با پررنگ خواندن نقش مستند در این گروه گفت: تلاش كردیم ساختار مستند را در برنامههایمان جا بیاندازیم و البته این برنامهها هم با استقبال روبرو میشوند.
شیرین كردن علم به مذاق جوانان
زهرا یساقی، مدیر گروه جوان و دانش حضورش در 162 را شیرین و خاطرهانگیز دانست و گفت: امروز برایم تكرار خاطره خوشایند چند سال پیش بود كه برای برنامه «جوان ایرانی سلام» به 162 آمده بودیم و دریافت نظرات مخاطبان برای ما جالب و آموزنده بود.
وی با اشاره به مهمترین ویژگی این گروه گفت: ما پا را از اطلاعرسانی فراتر گذاشتیم و تلاش كردیم به همه مسائل زندگی نگاهی علمی داشته باشیم.
یساقی، شیرین كردن علم را مهم دانست و گفت: مهمترین هدف رادیو جوان در برنامههای علمی، بیان جذاب و ساده مفاهیم پیچیده علمیبر اساس نیاز مخاطب شبكه است و برنامه شخصیت محور «رادیوم» یكی از این نمونههاست. هدف اصلی «رادیوم» بیان علم به زبان شیرین و ساده اما كاربردی است كه هم مخاطب خاص و علاقهمند به علم و هم مخاطب عام را با خود همراه میكند.
مدیر گروه دانش رادیو جوان، آگاهیرسانی درباره پیشرفتهای دانشمندان جوان و متخصصان داخلی كشور را از موضوعاتی عنوان كرد كه لازم است در برنامهها روی آن كار شود. وی گفت: در برنامه «پرچمدار» فرصتی برای دیده و شنیده شدن جوانان نخبه و موفق ایرانی رقابت بین جوانهایی كه در حوزههای مختلف دستاوردهای شایسته تقدیر دارند اما تریبونی برای معرفی خود ندارند، فراهم كردهایم.
یساقی رسالت این گروه را چنین توصیف كرد: ما به رسالت نوشته شده پایبندیم و بر اساس آن برنامه میسازیم ضمن اینكه رسالت نانوشتهای هم داریم كه نگاه تك بعدی و یك سویه به موضوعات نداشته باشیم.
وی توجه به مستند را بخشی از برنامههای این گروه دانست و گفت: در این فضا مشتاقان زیادی داریم . به طور مثال برنامه «جوانی كه شما باشید» انعكاس فعالیتهای نیروهای جهادی است . در برنامه «هواتو دارم» سعی میكنیم كه با جهادگران چه در بخشهای مردمی جه مدافعان سلامت ارتباط بگیریم و در بخشهایی اخبار خوب در فضای مجازی دنبال میشود .همچنین در ارتباط با گزارشگران شهرستانها اخبار همدلی را انعكاس میدهیم.