فیلم خانه دوست كجاست، یكی از آثار ماندگار عباس كیارستمی است. در این قسمت شمیم از اتمسفر حاكم بر فیلم میگوید و محمدحسین به انقلاب سادگی در آثار كیارستمی اشاره میكند.
مسافران مهتاب فیلمی است كه به واسطه شخصیت نمكی شناخته میشود. شمیم از دغدغههای اخلاقی فیلم میگوید و محمدحسین معتقد است كه شخصیتسازی فیلم حاوی كل گفتمان فیلم است.
فیلم مادر قلب اتمی (1393) ساخته پرحاشیه علی احمدزاده نقدهای منفی بسیاری را دریافت كرد اما شمیم در این قسمت از دیالوگنویسی چندوجهی آن میگوید و محمدحسین میگوید كه اثر را باید از دریچه ناخودآگاه جمعی تفسیر كرد.
فیلم پله آخر (1390) ساخته علی مصفا برداشتی از «مرگ ایوان ایلیچ» تولستوی و «مردگان» جیمز جویس است. شمیم از تكنیك فاصلهگذاری فیلم برای شكستن فضای رئال آن میگوید و محمدحسین از رابطهای كه فیلم با فلسفه مرگ مارتین هایدگر میسازد.
فیلم پری (1373) ساخته داریوش مهرجویی برداشت آزاد او از دو داستان سلینجر است. شمیم از میزانسنهایی میگوید كه فهم موضوع دشوار فیلم را ممكن كردهاند و محمدحسین با تكیه بر نور و معماری و روانكاوی لكان راهی به سوی مبانی عرفانی فیلم میگشاید.
فیلم شهر زیبا (1382) دومین فیلم اصغر فرهادی است. در این برنامه شمیم از شروع طوفانی و طلایی فیلم میگوید و محمدحسین سیمای دیستوپیایی شهر را در قالب مفهوم سمفونی شهری بررسی میكند.
خانهای روی آب محصول 1380 از آثار انتقادی بهمن فرمانآرا است. شمیم در این قسمت از نقش مهم زنها در معرفی شخصیت اصلی داستان میگوید و محمدحسین با تحلیل گفتمان فیلم مواضع انتقادی فیلمساز را بررسی میكند.
كوپال فیلم نامتعارف كاظم ملایی موضوع صحبت شمیم و محمدحسین بود. شمیم از جذابیت بصری فیلم میگوید و آن را نیاز امروز سینمای بدنه ایران میداند و محمدحسین از قفس تكنولوژی انسان مدرن و البته خلوتی كه كلید رهایی او از خودشیفتگی است صحبت میكند.
ماهیها عاشق میشوند اثری از استاد تئاتر ایران، علی رفیعی است. شمیم از كاربرد حداكثری تصاویر خوشرنگ فیلم به مثابه ورود ما به به یك اثر سهبعدی میگوید و محمدحسین از آشپزخانه به عنوان پایگاه قدرت زنان و رابطه بین ذائقه و عاطفه صحبت میكند.
ماهی و گربه (1392) روایت پستمدرن شهرام مكری از یك قتل عام است. شمیم از فرم سكانس-فیلم میگوید و ارتباط آن با مفهوم زمان و محمدحسین فیزیك فیلم را اشكال توپولوژیك درهمتنیدهای میداند كه نمایانگر ذهن قاتلاند و هستی را از زمان میگیرند.
پذیرایی ساده (1390) اثر پرحاشیهای از مانی حقیقی بود. شمیم از زبان گزنده فیلم در ترسیم واقعیت اخلاقی جامعه و ساختار اپیزودیك فیلم میگوید و محمدحسین نسبت توزیع پول با كرامت انسانی و دوراهیهای اخلاقی و پرسش فیلم از چرایی تحقیر صحبت میكند.
پرویز (1391) ساخته موفق مجید برزگر است. در این قسمت شمیم از كارگردانی معنادار اما پنهان فیلم میگوید و محمدحسین درباره روابط قدرت و مفهوم اختهگی در پیوند با «نام پدر» صحبت میكند.
شبهای روشن فیلمی از فرزاد مؤتمن برپایه داستانی از فیودور داستایوفسكی ساخته شده است. شمیم از میزانسنهای نمادین كارگردان میگوید و محمدحسین درباره این صحبت میكند كه نویسنده و كارگردان با تكیه بر ادبیات فارسی اثر را غنی كردهاند.
حكایت روستایی خسیسی كه وقتی به شهر می رود دلش نمی خواهد از خانه دوست و فامیل دل بكند.
فیلم «یچههای آسمان» ساخته مجید مجیدی محصول 1375، اولین میهمان ما در برنامه «خانه دوست» است. در این برنامه شمیم از تكنیكهای كارگردانی مجیدی برای خلق دنیایی كودكانه میگوید و محمدحسین درباره سكانس مورد علاقهاش یعنی مسابقه صحبت میكند.