display result search

هر روز از ساعت در فواصل برنامه‌ها به مدت 5 دقیقه

زمان زیادی از استارت‌آپ به مفهوم نوین آن نمی‌گذرد اما بسیاری از این نوع از كسب و كارها به رقبای جدی بازارهای سنتی تبدیل شده و بسیاری از آنها را از عرصه اقتصادی خارج كرده‌اند.استارت‌آپ ها موضوعی است كه "منهای نفت" بیشتر به آن پرداخته است.

به‌گزارش گروه چندرسانه‌ای رادیو جوان؛ زمان زیادی از استارت‌آپ به مفهوم نوین آن نمی‌گذرد اما بسیاری از این نوع از كسب و كارها به رقبای جدی بازارهای سنتی تبدیل شده و بسیاری از آنها را از عرصه اقتصادی خارج كرده‌اند.استارت‌آپ اصطلاحا به شركت‌های نوپایی گفته می‌شود كه در نتیجه یك كارآفرینی به دنبال رفع نوآورانه یك نیاز از اجتماع است.

ایده‌های تاسیس استارت‌آپ در ایران نیز در میانه دهه 1380 شكل گرفت كه در نتیجه سرمایه‌گذاری و حمایت و برنامه ریزی در كنار بازار دست نخورده ایران موجب شكل‌گیری استارت‌آپ‌های قدرتمندی همچون فروشگاه‌های آنلاین و تاكسی‌های اینترنتی شد. اما با ورود فعالان اقتصادی به عرصه اقتصادی نوین همچون تاسیس استارت‌آپ و پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از آن، موضوعاتی همچون ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها و انواع مدل‌ها برای ارزش‌گذاری آنان یكی از موضوعاتی است كه از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از این شركت‌ها بدون داشتن دارایی‌های ملموس همچون دارایی شركت‌های سنتی، دارای ارزش‌های چندصد میلیاردی هستند.

این ارزش از كجا سرچشمه می‌گیرد و چگونه ایجاد می‌شود؟ ارزش‌گذاری این شركت‌ها با چه مدل‌هایی انجام می‌پذیرد؟ كارشناسان در این پرونده باشگاه اقتصاددانان به این سوالات پاسخ داده و به بررسی مدل‌ها و نحوه ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها پرداخته‌اند.

"منهای نفت" بررسی كرده است.

انتهای پیام/

مرتبط با این خبر

  • تكلیف فولاد در این بازار چیست؟

  • سرنوشت خودرو هم مثل دلار می شود؟ ( سه شنبه 10 مهر )

  • حال بد تورم دهك‌های درآمدی

  • تهران قیمت مسكن را صادر می كند

  • بازی شبانه سفته‌بازان

  • گرم طلا از سكه سبقت می گیرد

  • از واسطه‌های ملكی چه خبر؟ ( یكشنبه 1 مهر )

  • محدودیت صادرات به نفع كشور است؟

  • رشد اقتصاد كاهش ارتفاع داشت

  • به كجا چنین شتابان!!