display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:25 به مدت 15 دقیقه

چرا آمار اختلافات كارگران و كارفرمایان در چند سال اخیر به شكل بی سابقه‌ای زیاد شده؟ این پرسشی است كه برنامه‌ی فصل اول از عباس گرگی، رئیس مركز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت كار وزارت كار رفاه و تعاون اجتماعی، پرسید.

طبق قانون‌ كار،كارگر فردی است كه تنها سرمایه وی كار، قدرت و توان اوست و كارفرما فردی است كه صاحب و مالك كارگاه و سرمایه است و شاید بتوان گفت در تقابل كارگر و كارفرما، كارفرما به پشتوانه‌ی سرمایه‌ی خویش دست برتر را دارد.
بررسی مسائل مربوط به كار و كارگر و ارتباط كارگر و كارفرما، از جمله مسائل مهمی است كه ضرورت آن امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. این احساس نیاز با توجه به صنعتی شدن جوامع و دستیابی آنها به پیشرفت‌های اقتصادی در سایه‌ی افزایش حجم كارهای تولیدی و همچنین زیادشدن جمعیت و نیروی كار، در سال‌های اخیر افزایش یافته است، به­ طوری كه باعث شده حقوق كار از حوزه‌ی حقوق خصوصی جدا شود و امروزه از مباحث حقوق عمومی به شمار رود و مورد حمایت دولت‌ها قرار گیرد. با افزونی این تعاملات، برخوردها و اختلافاتی نیز در محیط‌های كاری به وجود می‌آید.

مرتبط با این خبر

  • مهارتهای ابتدایی برای ارتباط موثر با مشتری

  • «فصل اول» و منافع مشتری

  • «فصل اول» و رابطۀ خوب با مشتری

  • تملك ایده توسط صاحبان كار

  • «فصل اول و محدودۀ ساخت و توزیع برای رقابت در كسب‌و‌كار

  • «فصل اول» و محدوده‌ها و جغرافیای بازار فروش

  • «فصل اول» و محدوده‌های رقابتی و رسالت كسب و كار

  • فصل اول و وضعیت كسب و كار

  • ارزیابی تهدیدهای كسب و كار

  • «فصل اول»