display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 09:00 به مدت 50 دقیقه

تولید كنندگان و توزیع كنندگان چگونه با ارائه‌ی خدمات بهتری پس از فروش از یكدیگر پیشی می‌گیرند. وضع و اوضاع خدمات پس از فروش در ایران چگونه است؟

تعریف سنتی خدمات پس از فروش عبارت است از ارائه‌ی خدمات، پشتیبانی و قطعات یدكی بعد از انجام دادن فروشی اولیه است. این خدمات در ارائه‌ی ماشین آلات پیچیده مانند وسایل نقلیه موتوری اغلب به تعمیر و نگهداری منظم را شامل می‌شود. اگر بخواهیم از این تعریف استفاده كنیم، آن وقت این تعریف فقط برای محصولاتی كه بعد فیزیكی دارند كاربرد خواهد داشت و برای فعالیت‌های خدماتی این تعریف كاربرد نخواهد داشت.

امروزه برای در برگرفتن كلیه فعالیت‌ها به مفهوم خدمات پس از فروش از این تعریف استفاده می‌شود:‌ خدمات پس از فروش عبارت است از ابزار بازاریابی به منظور وفادارسازی مشتریان بالفعل از طریق شناخت و برآورده سازی نیاز این گونه مشتریان. به این ترتیب با شناسایی نیازهای مشتریان موجود و بالفعل در تمامی حوزه‌ها می‌توان مفهوم خدمات پس از فروش را تبیین كرد. بانك‌ها، بیمه‌ها، بیمارستان‌ها، صنایع تولیدی و غیره مشمول این تعریف می‌شوند.

شناسایی نیاز و رفع آنها در تمامی كسب و كارها از ابزار خدمات پس از فروش به شمار می‌رود. آن گاه نصب، راه‌اندازی، حمل كالا، سرویس در محل، و هرچه را بعدها برای رفع نیازهای تلویحی و تصریحی مشتریان انجام گیرد، از راهكارهای خدمات پس از فروش خواهد بود.

مرتبط با این خبر

  • كار بازنشستگان ممنوع

  • شهرت در «كاوشگر»

  • جنگ جهانی دوم

  • حكایت نمك گیر شدن شما در رادیو جوان

  • نانو در ایران بعد 400 سال

  • جهان از پشت شیشه و عدسی كاوشگر

  • مرزبانان بی سرنشین در آسمان

  • شاه كلید همه قفل ها در كاوشگر

  • توانمندی ایرانی، رسانه ای جهانیست

  • آیا برای معلولین ذهنی قانون حمایتی وجود دارد؟